Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

19 Ekim 2014 Pazar

Engelli Anne Baba ve Kardeşleri ile Çalışma Modülü Eğitimi NEDİR NE DEĞİLDİR


Türk Psikologlar Derneğinin yürüttüğü IDP/234 eşit Erişim İçin Psikoloji Projesi kapsamında 18-19 Ekim 2014 tarihinde Ankara’ da yapılan "Engelli Anne Baba ve Kardeşleri ile Çalışma Modülü Eğitimi" hızlı başladı hızlı bitti. 

Eğitime katılmadan önce www.scie.org.uk de benzer temalı "working together to support disabled parents" a bakmıştım. Sanırım o biraz daha geniş ve detaylı geldi.

Katılımcısı olduğum eğitimin genel amacını şöyle özetleyebiliriz: " Engelli bireyin yaşam kalitesini arttırırken ailesininde nefes almasını sağlayabilmek". Engelli bireyin kardeşi ya da kardeşlerini görmezden gelmemek sanırım çoğu katılımcı için altı özellikle çizilen nokta oldu. Fazla detaya inmeyen (ki eğitim alanında inilmesini bekliyordum) ama barındırdığı önemli fikirlerle göz ardı edilmemesi ve desteklenmesi gereken bu çalışmada emeği geçen herkese içten bir "EYVALLAH" yolluyorum.


Eğitimden notlar

  1. 18 ekim 2014 cumartesi günü eğitimi veren hoca Prof. Dr. Psk. Ferhunde Öktem idi. Kendisini tanımış oldum. Verdiği öğütler ve pamuk saçları ile Helen mirren + Gandalf karışımı bir haleti ruhiye oluşturdu denebilir benim için. Biraz Gelişim Psikolojisi tanıtım dersi gibi başlayan ve zaman zaman öğrenme psikolojisine dönen ama terimsel konuşmayan bir anlatım ile olayı özetledi. "Bir şeyler yapın durmayın" dedi kısaca."ZEVKLE KOŞAN YORULMAZ" dermiş ona da annesi. Aziz Kürkçü'nün hayatından ve E. Kübler Ross'un kitabından alıntılar sundu. Diğer ismini unuttuğum araştırma görevlisi hocamızda (ismini unuttum puff) şirin bir sunum yaptı. Biraz heyecanlıydı ama gözümden kaçmadı:)                                                                                                                                                                                                                             
  2. 19 ekim 2014 pazar günü Eğitmen Musa Çopur tüm bunların üzerine kısaca diyagramlarla proje nasıl yapılır anlattı. Amaç-Hedef-Faaliyet ve Paydaş-Sorun-Hedef-Strateji diyerek rüzgar gibi esti geçti. Aslında herkes proje yönetimi konusunda daha fazla bilgi ve detay bekliyordu bence:) Özellikle " Hak Temelli Yaklaşım"ın altını çizdi. Her iki gün içinde tempo biraz bana düşük geldi. Belkide 1 yıldır süren proje insanlarda artık yorgunluk yaratmış olabilir. Ama tanıştığım ve fikirlerini dinlediğim her kişi benim kendimi tanıma serüvenimde şüphesiz ki fayda sağlayacaktır. Bu yüzden hepsine sonsuz teşekkürler.

Hiç yorum yok:

YAZ YORUMU AL CEVABI

Yazılarımın ve Çalışmalarımın ancak SİZİN YORUMLARINIZLA daha iyi hale gelebileceğini unutmayın! Yorumlarınızı anlaşılır bir dille,herkese faydalı olabilecek içerikle,klişe ve tekrar ifadelerden arındırılmış bir biçimde yazdığınız için TEŞEKKÜR EDERİM.